ජාතික ව්‍යාපාරයේ විවිධ ධාරාවන්

මගේ ජීවිත කාලය තුළ මා හට අත් දකින්නට ලැබුණු සිංහල ජාතික ව්‍යාපාරයේ ධාරාවන් කිහිපයක්:
 
පළමු ධාරාව: මේ ධාරාවට අයත් පුද්ගලයන් වන්නේ දෙමළ බෙදුම්වාදී කොටි ත්‍රස්තවාදයේ මුල් සමයේ පටන් ඊට විරුද්ධව ක්‍රියා කරන ලද ක්‍රියාධරයන් සමූහයකිනි. මොවුන් වැඩි පිරිස බෞද්ධකම ගැන හෝ සිංහල සංස්කෘතිය පිළිබඳ වැඩි අවධාරණයක් යොමු නොකරති. මොවුන්ගේ වැඩි අවධාරණය යොමු වී ඇත්තේ දෙමළ බෙදුම්වාදයේ මතවාදී පෙරමුණට එරෙහි වීම පිළිබඳව සහ විවිධ දෙස්/විදෙස් දේශපාලනය ගම්‍යතාවන් පිළිබඳවයි. එස්.එල්. ගුණසේකර මහතාගේ පන්නයේ පුද්ගලයන්ය. ද්වි භාෂා උගතුන් වන මේ පිරිසෙන් ඇතැමෙක් ලංකාවෙන් පිට ජීවත් වෙති. බොහෝ දෙනෙක් වෘද්ධය. ලංකා වෙබ් නැමැති වෙබ් අඩවිය වටා මේ පිරිසේ බොහෝ දෙනෙක් රොක් වී සිටිති.
 
දෙවන ධාරාව: නලින් ද සිල්වා මහතාගේ අදහස්, ඔහුගේ චින්තන පර්ෂදය ආශ්‍රිතව ගොඩ නැගුණු විවිධ පිරිස් ය. සමහරක් විවිධ හේතු නිසා ඒ ආශ්‍රයෙන් ඉවත් වී ගිය අය වුවද ඔවුන් ස්ථාන ගත වෙන්නේද මේ ධාරාව තුළමයි. බොහෝ දෙනෙක් උසස්පෙළ ගණිත විෂය හදාළ උගතුන් අතර ඉනුත් විශේෂයෙන් මොරටුව විශ්ව විද්‍යාලයේ ඉංජිනේරු උපාධිය ලත් පිරිසකි. දර්ශනය, ආගම වැනි මාතෘකා ගැන මතවාද වලට ප්‍රියය. වැඩි අවධාරණය ඇත්තේ බටහිර නූතනත්වයට එරෙහිවයි. ඊට අමතරව සිංහල සංස්කෘතිය, ඉතිහාසය, බුදුදහම පිළිබඳ වැඩි උනන්දුවක් දක්වති. මුස්ලිම් අන්තවාදය සහ ව්‍යාප්තවාදය ගැන වැඩි අවධාරණයක් යොමු නොකරති.
 
තුන්වන ධාරාව: මේ පිරිස වාමාංශිකත්වයෙන් ජාතිකත්වයට නැඹුරු වූ පිරිසකි. වැඩි අවධාරණය ඇත්තේ ඇමෙරිකන් / බටහිර අධිරාජ්‍යවාදයට විරුද්ධවයි. තත්කාලීන දේශපාලන කාරණා ගැන වැඩි උනන්දුවක් දක්වති. බොහෝ දෙනෙක් සිංහල සංස්කෘතිය හෝ බෞද්ධ සංරචකය ගැන තදබල අවධාරණයක් කරන්නේ නැත. දෙමළ බෙදුම්වාදය ගැන උනන්දු අතර මුස්ලිම් ව්‍යාප්තවාදය ගැන උනන්දු නැත. යූඇන්පී විරෝධය ප්‍රධාන ලක්ෂණයකි. සමහරෙක් තුළ අර්ධ වාමාංශික අදහස් ද ඇත. ගුණදාස අමරසේකර, විමල් වීරවංශ, ජාතික නිදහස් පෙරමුණ, දේශ හිතෛෂී ජාතික ව්‍යාපාරය ආශ්‍රිතව මේ පිරිස දැක ගත හැක.
 
හතවරන ධාරාව: මේ පිරිස මතවාදී කාරණා, අදහස්, ලිපි, සම්මන්ත්‍රණ, සංවාද ගැන උනන්දුවක් නොදක්වන අතර උද්ඝෝෂණ, සටන්, පෙළපාලි වැනි ප්‍රායෝගික ක්‍රියාකාරකම් කෙරෙහි වැඩි උනන්දුවක් දක්වති. වැඩි අවධාරණයක් යොමු කරන්නේ මුස්ලිම් අන්තවාදය සහ ව්‍යාප්තවාදයට එරෙහිවයි. දේශපාලනය ගැන වැඩි උනන්දුවක් නොදක්වති. ඇතමෙක් තුළ වර්ගවාදී ලක්ෂණද දක්නට ඇත. බොදු බල සේනා, සිංහල රාවය, සිංහලේ ව්‍යාපාරය වැනි සංවිධාන ඒවායේ භික්ෂූන් වහන්සේ ආශ්‍රය කර ගෙන මේ පිරිස දැක ගත හැක.
 
පස්වන ධාරාව: මේ පිරිස උගත් සහ නාගරික ප්‍රභවයන්ගෙන් පැවතෙන පිරිසකි. මේ පිරිස විශේෂයෙන් දෙමළ බෙදුම්වාදය සම්බන්ධව වන බටහිර දේශපාලන මැදිහත් වීම්වලට එරෙහි වුවත් බටහිර නූතනත්වය පිළිබඳ දැඩි විරෝධයක් නැත. සිංහල සංස්කෘතියට නොගැලපෙන ඇතැම් කාරණා කීපයක් හැරෙන්නට ඔවුහු බටහිර මාදිලියේ සංවර්ධනයක් පිළිබඳ විශ්වාස කරති. මුස්ලිම් අන්තවාදය සහ ව්‍යාප්තවාදය පිළිබඳ දැඩි අවධාරණයක් යොමු කරති. ඊට අමතරව බෞද්ධකම සහ දෙමළ බෙදුම්වාදය පිළිබඳවද අවධාරණයක් යොමු කරති. ආර්ථික කාරණා ගැන වැඩි උනන්දුවක් දක්වති. සිංහලයාගේ වෙළඳ දියුණුව ගැන විශේෂයෙන් සලකති. මුස්ලිම් ව්‍යාප්තවාදයට එරෙහි විශේෂ අවධාරණයක් යොමු කිරීමට එයද හේතුවකි. දැඩි මාක්ස්වාදි විරෝධීහුය. සමහරෙක් තුළ කොළ පාට විඥාණයක් පිහිටයි. ජාතික හෙළ උරුමය, ත්‍රස්ත විරෝධී ජාතික ව්‍යාපාරය, සිංහල වීරවිදහන වැනි සංවිධාන ආශ්‍රය කොට ගෙන මේ පිරිස වැඩි දෙනෙක් දැක ගත හැක.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: