නාගසේන නොහොත් නූතනත්වයේ මිනිසා

පැරණි සමාජයේ මිනිසුන්ගේ සමාජීය/සාමූහික වගකීම්, පුද්ගල අභිමතාර්ථවලට ඉහළින් පිහිටා තිබිණි. ඔවුහු දිවි හිමියෙන්, සමාජය විසින් තමන්ට පවරන ලද වගකීම් ඉටු කිරීමට බැදී සිටියහ. වැවක් භාරව උන් තැනැත්තා වැවට යම් හානියක් වූ කල වැවට පැන දිවි තොර කරගත්තේ තම සමාජීය වගකීම ඉටු කර ගත නොහැකි නම් ඉන් එහාට ඔහුට ජීවිතයක් නොවූ නිසාය.

එහෙත් නූතනත්වය විසින් සමාජ/සාමූහික වගකීම් පසෙකලමින් පුද්ගල අභිමතාර්ථ ඔස්සේ ලුහු බැඳීමට මිනිසා යොමු කර ඇත. මිනිසාගේ පුද්ගල අභිමතාර්ථ ඉලක්ක වන්නේ අසීමිත ඉන්ද්‍රීය පිනවීමට සහ මමංකාරය (Ego) ඉස්මතුකර ගැනීමටයි. අද ලෝකය ගමන් ගන්නේ මේ දිශාවටයි.

ජයන්ත චන්ද්‍රසිරිගේ අකාල සන්ධ්‍යා ටෙලි නිර්මණයේ නාගසේන යනු මා දකින අයුරෙන් නූතනත්වයේ මිනිසාය. නාගසේන සෙස්සන් පරයා සටන් කලාවේ හිනි පෙත්තටම ළඟා වූයේ තම පුද්ගල අභිමතාර්ථ වෙනුවෙන් අනෙක් සියල්ල අමතක කර යොමු වීම නිසාය. එලෙස පුද්ගල අභිමතාර්ථ වෙනුවෙන් අසීමිතව කැප වුණු පුද්ගලයන්ට විශාල ශක්තියක් මුදාහළ හැකි වන අතර ඔවුහු තම පුද්ගල ඉලක්කයන් වෙත සීඝ්‍රයෙන් ළඟා වෙති.  තම සටන් කුලයේ වඩාත්ම දක්ෂ සටන්කරුවා බවට පත්වන නාගසේන අවසානයේ තමන්ව කුඩා කළ සිට පුහුණු කළ, ගුරුහරුකම් දුන් සුදලිය පනික්කිරාළව නිර්දය ලෙස මරාදමයි.

තම ඉලක්කයන් ඔස්සේ තව දුරටත් ලුහුබඳින ඔහු, පුද්ගල අහිමතාර්ථ පසුපස හඹා යාමේ කූට ප්‍රාප්තියට එළඹ,  තම කුල පරම්පරාවේ වගකීම් ද පසෙක ලා, පවුල, දරුමල්ලන්ද අතහැර  මෛත්‍රි බුදුන් බැහැ දැකීමට කාල තරණය කිරීමට යොමු වෙයි. නාගසේන මෛත්‍රී බුදුන් දැක නිවන් දැකීමට උත්සාහ කිරීම සියලු ආශාවන් අතහැරීමක් යැයි කෙනෙකුට හැඟී යා හැක. නමුත් එය වැරදිය. නාගසේනගේ ඒ උත්සාහය මමත්වය තව තවත් දැඩි වීමේ ප්‍රතිඵලයක් පමණි.  අවසානයේ සිදුවන්නේ කුමක්ද?  අසීමිතව ඉන්ද්‍රිය පිනවන, භෞතික සම්පත් ගොඩ ගසන සහ මමංකාරය වඩන නූතන ලෝකයේ නාගසේන ඇඹලයෙක් සේ ඇලී යාමයි. 

අකාල සන්ධ්‍යාහි මහසෝනාගෙන් නිරූපණය වන්නේ නාගසේන (හෙවත් නූතනත්වයේ මිනිසා) විසින් අමතක කර දමන ලද ඔහුගේ සමාජ වගකීම් ය. පැරණි සමාජයේ මිනිසා ඔහුගේ සමාජ වගකීම් සමඟ එකට බද්ධ වී තිබේ. ඒ නිසා මහසෝනා නාගසේන පසු පස ලුහුබඳියි. එහෙත් නූතන ලෝකයට මහසෝනා පෑහෙන්නේ නැත. එය නාගසේනගේ ලෝකයයි. එහිදී මහසෝනා අතහැර නාගසේන පුද්ගල නිදහස හඹා යෑමට සමත් වේ.

එහෙත්  මිනිසා කොතරම් ඔහුගේ ආශාවන් සන්තර්පණය කළත් ඔහු සංතුෂ්ටිය කරා ළඟා නොවේ. අවසානයේ කළකිරීමට පත් නාගසේන ගොඩගැසීම පුරුදු කරන නූතන ලෝකයෙන් පළා යන්නේ  අත්හැරීම පුරුදු කරන අපේ පැරණි සමාජයටයි. එහිදී ඔහු ඒදඬුවාවේ මැණිකේගේ දෝලාව වසර ගණනාවක් කරගසමින් දෝලාකරුවෙක් ලෙස දිවිගෙවන්නේ, පුද්ගල අභිමතාර්ථ පසෙක ලා පුද්ගලයකුගේ  සමාජ කාර්යභාරය වැදගත් යැයි අවබෝධ කරගත් නිසා විය යුතුය.

134181070802 1294893898dsc791

Advertisements

One thought on “නාගසේන නොහොත් නූතනත්වයේ මිනිසා

  1. එවන් ටෙලිනාට්‍ය දැන් බිහි වන්නේ නැත්තේ ඇයිදැයි සිතේ. ඔබ ඇත්තටම එම ටෙලිනාට්‍යය හොඳින් කියවා තිබෙනවා. එහි මහසෝනාගෙන් නිරූපණය කර ඇත්තේ පුද්ගල චරිතයක් නොව සමාජ වගකීමයි.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s